Content marketing – dlaczego powinien być ważny?
Data publikacji 4 listopada 2021
Content marketing wybrzmiewa jak mantra wśród haseł, które głoszą marketerzy i sprzedawcy. Gdyby spytać kogoś na gorąco, w jaki sposób budować firmę, której powiedzie się na rynku, odpowie: przyjąć strategię treści. Content marketing co to i jak może ci pomóc – o tym właśnie będzie ten tekst.
Content marketing jako długofalowa strategia
Content marketing to długofalowe działania, dzięki którym twoja firma zdobędzie zaufanie i uznanie klientów. Będą się na nie składać wszystkie wartościowe treści, które przyciągają uwagę odbiorcy. Ich zadaniem jest odpowiedzieć na jego potrzeby. Innymi słowy, aby klient coś od ciebie kupił, najpierw musisz przyciągnąć go tym, co dasz mu za darmo.
Narzędzia przydatne do tworzenia contentu
Najtańszym i najpopularniejszym narzędziem tworzenia content marketingu jest blog firmowy. Może mieć nieco mniej formalny charakter niż treści publikowane na firmowej stronie. Regularne i atrakcyjne publikacje będą mieć stałych czytelników. Prowadząc bloga, możesz skupić się na recenzowaniu swoich produktów. Gdy czytelnicy będą komentować wpisy, będziesz mieć możliwość na bieżąco odpowiadać na to, co ich nurtuje.
Jeśli sprzedajesz kalendarze, możesz blogować o sposobach planowania, do których można je wykorzystać. Twoja firma zajmuje się auto detailingiem? Napisz o sposobach na zabezpieczanie karoserii przed zimą. Opublikuj zdjęcia z realizacji takich zleceń.
Dzięki blogowaniu możesz wzbudzić zainteresowanie swoim produktem, bo pokażesz, do czego służy i dlaczego jest potrzebny.
Innym, choć już bardziej pracochłonnym narzędziem będzie e-book. Wydanie bezpłatnej publikacji i udostępnienie jej swoim potencjalnym klientom to ulotka sprzedażowa, która wyewoluowała w wartościowy produkt. Ulotkę większość ludzi wyrzuci. E-book to książka, która przemyci reklamę twojego produktu, ale poza tym da odbiorcy coś wartościowego.
Właściciel firmy cateringowej może wydać e-booka z przepisami na proste przekąski. Firma zajmująca się organizacją przyjęć dla dzieci i animacjami też może mieć swój e-book. Niech będzie to książka z krótkimi bajkami albo kolorowankami do wydrukowania dla dzieci.
Podsuwając odbiorcy do przeczytania twoją darmową publikację po pierwsze: sprawisz, że będzie kojarzyć twoją firmę a po drugie, szukając produktu, który masz, najpewniej zgłosi się do ciebie – bo wcześniej dostarczyłeś mu coś wartościowego bezpłatnie.
Trzecim sposobem budowania pozycji swojej marki przez strategię content marketingu jest publikacja filmów instruktażowych lub organizacja webinarów. Wymaga sporego zaangażowania i większych nakładów finansowych, ale w wielu branżach sprawdzi się najlepiej.
Firma budowlana, która zajmuje się wykończeniem wnętrz, może tworzyć filmy pokazujące jak powstaje podwieszany sufit. Właściciele szkółki krzewów ozdobnych mogą nagrać film, podczas którego pokażą, jak i czym okrywać rośliny na zimę. A prawnik, który prowadzi konsultacje online albo księgowa mogą urządzić webinar na temat prawa do zachowku lub zmian w prawie podatkowym.
W budowaniu content marketingu chodzi o to, by przy pomocy internetu dotrzeć do jak największej grupy osób i pokazać im, że robisz coś wartościowego, jesteś specjalistą i można mieć do ciebie zaufanie.
Podsumowanie
Przy pomocy content marketingu zbudujesz pozycję swojej marki. W zależności od potrzeb możesz edukować klientów (pokazując, jakie zastosowanie ma twój produkt) albo zaspokajać ich ludzką ciekawość (gdy pokażesz zaplecze, kulisy powstawania produktu). Content marketing ma budzić pozytywne emocje, bo klient, który będzie się nimi kierował jest już tylko o krok od zakupu twojego produktu.