Influencer marketing – skuteczna forma e-marketingu, czy wirtualny bazar w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe, mimo że są stosunkowo nowym zjawiskiem, stanowią już nieodzowną część życia dużej części społeczeństwa. Z racji tego, że platformy takie jak Facebook, Instagram, czy TikTok gromadzą miliony prywatnych użytkowników, reklamodawcy ujrzeli w social mediach niezwykły potencjał. Obecnie promocja w sieci jest absolutną koniecznością, a w siłę rosną coraz to nowe jej rodzaje, takie jak influencer marketing.

E-reklama – dlaczego jest tak istotna?

W XXI wieku marki, których nie ma w internecie praktycznie nie liczą się na rynku, gdyż prowadzenie działań marketingowych w sieci jest absolutną koniecznością. Minęły już czasy, kiedy szczytem możliwości promocyjnych był kolportaż ulotek, czy balonów z logo na ruchliwym skrzyżowaniu. Obecnie marketingowcy większość swoich działań skupiają na budowaniu wizerunku marki w mediach społecznościowych, a e-reklama stale się rozwija i poszerza o nowe kategorie, jak na przykład influencer marketing. Tak zwane „sociale”, w przeciwieństwie do telewizji, radia, czy prasy, pozwalają na bieżące prowadzenie dialogu, przez co tworzą swego rodzaju więź między klientem a marką. Poza tym dają możliwość ścisłego określenia grupy docelowej i docierania ze swoimi treściami głównie do niej, co ma szczególne znaczenie pod kątem finansowym. E-reklama, często wychodzi poza wszelkie schematy, porusza kwestie światopoglądowe, czy polityczne i bywa na tyle subtelna, że użytkownik momentami nawet nie jest w stanie zorientować się, że właśnie coś zostało mu sprzedane. Wszakże skuteczna promocja w internecie nie opiera się wyłącznie na grafice, filmie, czy treści, ale w dużej mierze na tym, jakie wywołają one reakcje.

Influencer marketing, czyli jak gwiazdy zostają sprzedawcami

Celebryci znani z telewizji i pierwszych stron gazet, ale także ci niejako „wyprodukowani” przez media społecznościowe, dzięki swej popularności zyskują dodatkowe źródło zarobkowania w internecie. Wszakże coraz popularniejszym zjawiskiem jest udział takich osób, zwanych influencerami, w kampaniach marketingowych mniej lub bardziej rozpoznawalnych marek. Znani twórcy internetowi gromadzą wokół siebie społeczność swoich fanów, którym na bieżąco pokazują namiastkę codziennego życia i dzielą się z nimi własnymi poglądami, troskami i sukcesami, przez co budują złudzenie bliskości. Dzięki zaufaniu swoich followersów, influencerzy mają nieograniczone możliwości sprzedażowe, z czego chętnie korzystają marketingowy. Reklamodawcy wyszukują internetowego twórcę, którego content jest kompatybilny z potrzebami marki i po ustaleniu gaży rozpoczyna się współpraca. Influencer tworzy treści promujące daną firmę, poleca jej towar bądź usługi w swoich postach i relacjach, a nie zawsze świadomi followersi zwiększają sprzedaż. Trzeba przyznać, że w mediach społecznościowych nie brakuje wartościowego przekazu i często kampanie bywają angażujące i bardzo udane. Czasami jednak tablice Instagrama, Facebooka, czy TikToka przypominają wirtualny bazar, na którym co druga znana piosenkarka zachęca do zakupu rewelacyjnego kremu na pękające pięty, albo skorzystania z depilacji laserowej uszu. Wybierając influencera do współpracy warto zatem brać pod uwagę wyłącznie rzetelnych twórców, których działania nie są nachalne, bo takie mogą przynieść rezultat odwrotny od oczekiwanego.

E-marketing jest niezwykle przyszłościowym kierunkiem w reklamie. Kampanie internetowe, o ile są przemyślane, subtelne, a równocześnie angażujące przynoszą markom nie tylko popularność, ale i lojalność klientów, a co za tym idzie skutecznie budują sprzedaż.

Redakcja beyondresources.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.