AdWords co to? Opis, zastosowanie, zalety kampanii reklamowych Google Ads

Google to najczęściej odwiedzany adres w internecie – dostępna pod nim wyszukiwarka umożliwia błyskawiczne znalezienie informacji na praktycznie każdy temat. Google oferuje także system reklamowy Google Ads, dawniej AdWords, który pozwala przedsiębiorcom na dotarcie do użytkowników wyszukiwarki i potencjalnych klientów.

Czym jest Google Ads (AdWords)?

Przedsiębiorcy mają do dyspozycji wiele metod reklamy online. Wśród nich znajduje się marketing w wyszukiwarkach internetowych, do którego zaliczane są kampanie Google Ads, dawniej określane jako AdWords. Google Ads – AdWords co to jest?

Google Ads to system reklamowy stworzony przez Google, którego celem jest wyświetlanie linków sponsorowanych wiodących do promowanych stron. Reklamy te publikowane są w wyszukiwarce Google. Są one również widoczne na innych witrynach, które współpracują z Google, na przykład jak YouTube.

Charakterystyczną cechą reklamy Google Ads jest prowadzenie jej w modelu płatności CPC (zapłata za kliknięcie). To powoduje, że sama prezentacja reklamy nie jest płatna, a jedynie kliknięcie na nią, które powoduje przejście na promowaną stronę internetową.

Google AdWords – rodzaje kampanii

Kampania linków sponsorowanych Google Ads może przyjąć różne formy:
– Reklama tekstowa – prezentowana jako tekst widoczny w wynikach wyszukiwania.
– Reklama graficzna – uzupełniona o grafikę, prezentowana na witrynach współpracujących z Google.
– Reklama wideo – pozwala na promowanie firmy w serwisie YouTube.
– Reklama produktowa – umożliwia reklamę produktów przez usługę Google Merchant Center.

Reklama Google Ads w praktyce

Aby skorzystać z reklamy Google Ads, należy otworzyć swoje konto w Google i skonfigurować kampanię reklamową. Duże znaczenie ma wtedy dobór właściwych słów kluczowych, które opisują promowaną stronę, a także stworzenie atrakcyjnych treści reklamowych.

Reklama Google Ads widoczna jest na stronie internetowej Google nad wynikami organicznymi, czyli wynikami niepłatnymi. Dzięki temu, że prezentuje się na najwyższych pozycjach, jest widoczna natychmiast, a to powoduje, że korzysta z niej wiele osób.

Gdy potencjalny klient jest zainteresowany, może kliknąć na reklamę oraz przenieść się od razu na promowaną stronę, aby tam skorzystać z oferty.

Zalety Google AdWords – dlaczego warto?

Reklama w wyszukiwarce internetowej jak Google Ads jest związana z wieloma korzyściami. Dlaczego warto się na nią zdecydować?

1. Docieranie do zainteresowanych odbiorców
Google Ads wyświetla reklamy na bazie słów kluczowych, lokalizacji reklamy, terminów, języka, wieku użytkownika, jego położenia geograficznego. To zwiększa ich skuteczność.

2. Łatwe kontrolowanie kosztów
Kampanię można z góry zaplanować i kontrolować wydawanie pieniędzy. Google Ads pozwala także na określenie limitu kosztów w ciągu dnia, miesiąca, określić wysokość wydatku na jedną reklamę.

3. Wysoka skuteczność
Ze względu na swoją formę reklama Google AdWords – Ads cechuje się bardzo wysoką skutecznością, co przekłada się na atrakcyjne zyski dla reklamodawcy.

4. Zarządzanie kampanią reklamową
Google Ads udostępnia szeroką gamę funkcji i narzędzi, które pozwalają na proste zarządzanie kampanią reklamową oraz na podniesienie jej efektywności.

5. Pomiar efektu reklamy
System Google Ads gromadzi informacje dotyczące efektów podejmowanych działań reklamowych. Umożliwia to określenie, które z nich są najskuteczniejsze i skupienie się właśnie na nich, aby uzyskać jak najlepsze rezultaty.

Jak rozpocząć kampanię Google Ads?

Kampania reklamowa AdWords może być prowadzona przez reklamodawcę we własnym zakresie lub może być ona zlecona zewnętrznej agencji reklamowej, która zajmie się kompleksowo jej przygotowaniem i wdrożeniem.

Redakcja beyondresources.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.