Zysk i promowanie firmy, czyli przykładowe reklamy, które pozwalają dotrzeć do potencjalnych klientów
Data publikacji 2 listopada 2021
Reklamy otaczają nas z każdej strony. Oprócz billboardów i plakatów, które widzi się na ulicach, dużą rolę odgrywają kampanie prowadzone w sieci. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że to właśnie internetowe reklamy są podstawą zwiększania zysków i budowania świadomości marki. Jakie przykładowe reklamy można wyróżnić? Jakie działania pozwalają skutecznie wypromować daną witrynę? Po czym rozpoznać kampanie Google Ads w sieci i jakie jej rodzaje są najbardziej rozpoznawalne?
Narzędzia SEO jako sposób na zwiększenie widoczności witryny
W dzisiejszym świecie obecność w sieci jest niemal konieczna, by zwiększać zyski swojej firmy lub właściwie promować produkty i usługi. Potencjalny klient zwykle najpierw sprawdza informacje na temat tego, czego poszukuje w wyszukiwarce internetowej. Nierzadko też czyta opinie i porównuje ceny. Trudno zaprzeczyć, że dobra widoczność strony to podstawa. Spora część użytkowników sieci nie przegląda kolejnych stron w wyszukiwarce, sprawdzając jedynie wyniki, które pojawiły się na pierwszej stronie – szczególnie na samej górze.
Optymalizowanie stron pod SEO pozwala zwiększyć widoczność strony, dzięki czemu łatwiej jest zapoznać się z daną ofertą. Dbanie o jakość treści w witrynach oraz odpowiedni dobór słów kluczowych to stopniowe zwiększanie zasięgów. Warto zlecić to specjalistom od SEO, którzy będą regularnie kontrolować działania na danych stronach internetowych. Warto jednak pamiętać, że optymalizowanie stron to sporo systematycznej pracy, a na efekty trzeba trochę poczekać. Zupełnie odwrotnie jest w przypadku inwestycji w reklamy Google Ads – tutaj pozytywny wpływ można zauważyć niemal od razu.
Promowanie za pomocą reklam, czyli narzędzia Google Ads, które warto znać
Google Ads (dawniej Google AdWords) to różnego rodzaju kampanie reklamowe, które m.in. zwiększają widoczność strony, budują świadomość marki i pozwalają dotrzeć z treściami do wybranych klientów. Przykładowe reklamy, które można wyróżnić w Google Ads to m.in.:
– reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google,
– reklamy produktowe,
– reklamy displayowe,
– reklamy wideo,
– remarketing,
– reklamy mobilne.
Korzystanie z narzędzi Google Ads pozwala zadbać o zwiększenie sprzedaży w sklepach internetowych i zainteresować potencjalnego odbiorcę ofertą. Z kampanią Search ma się do czynienia każdego dnia podczas korzystania z wyszukiwarki. Linki, które pojawiają się na samej górze po wpisaniu danego hasła, są właśnie tym typem kampanii. Łatwo rozpoznać je po dopisku „reklama”. Kampanie produktowe przydają się, kiedy potrzebne jest ogólne rozeznanie w temacie poszukiwanego produktu. Wyniki pokazują się w wyszukiwarce w formie zdjęcia, nazwy i ceny konkretnej rzeczy. Nierzadko też dołącza się gwiazdki, które informują o tym, jakie recenzje zebrał dany produkt. Dopiero po kliknięciu w link można zapoznać się ze szczegółami oferty. Reklamę Display najłatwiej rozpoznać po charakterystycznych banerach i tzw. pop-upach, które wyskakują podczas przeglądania witryn. Jest to kampania w formie graficznej lub graficzno-tekstowej. Reklamy mobilne to – jak sama nazwa wskazuje – kampanie, które są dostosowane do urządzeń mobilnych, czyli smartfonów i tabletów. Można je zobaczyć w formie tekstowej, graficznej, wideo oraz w jako reklamę typu „tylko połączenie”. Remarketing określa się jako kampanię śledzącą. Polega ona na dotarciu do odbiorcy, który już wcześniej wszedł w interakcję z daną stroną, jednak nie dokończył transakcji (np. porzucił koszyk). Dzięki temu klient ma szansę ponownie rozważyć zakup.