Jak zadbać o jakość treści publikowanych na Instagramie? Tematyka, opisy do zdjęć na IG, grafika i wiele innych

Media społecznościowe to ogrom możliwości. Dzięki nim można nabywać wiedzę z konkretnych dziedzin, komunikować się z innymi, promować swoje działania lub zwyczajnie pozostawać „na czasie”. Instagram nie jest aplikacją, z której korzystają tylko młodzi ludzie. Jest to miejsce, w którym można znaleźć swoją ulubioną markę, lekarza, znajomych i celebrytów. Jakie korzyści płyną więc z korzystania z tej aplikacji?

Prowadzenie konta na Instagramie to nie tylko rozrywka

Zdaje się, że już dawno minęły czasy, w których korzystanie z wszelkiego rodzaju mediów społecznościowych było uważane za marnowanie czasu i niezbyt inteligentną rozrywkę. Treści umieszczane w takich miejscach w sieci są różnorodne – przekonuje się o tym coraz więcej osób. Nic dziwnego, że za pomocą konta na Instagramie można zarówno śledzić najnowsze doniesienia portali plotkarskich, jak i pogłębiać swoją wiedzę w danej dziedzinie. Obecnie Instagram stał się jednym z lepszych sposobów na promowanie swoich działań, przedstawianie ofert firmowych i budowanie świadomości marki. Słowem – Instagram to miejsce, w którym można sporo zarobić. Jak na miejsce pracy przystało, warto zadbać o dobrą prezencję konta i podążać za trendami. Jak tego dokonać?

Estetyka i przejrzystość, czyli forma graficzna na pierwszym planie

Trudno zaprzeczyć temu, że Instagram opiera się na obrazie. To właśnie za pomocą zdjęć, ilustracji i nagrań wideo doświadcza się emocji i poznaje nowe rzeczy. Zadbanie o wstawianie dobrej jakości treści, które przyciągają wzrok, powinno więc być jednym z celów. Nie mniej ważne są opisy do zdjęć na IG. Nie powinny być zbyt długie, bowiem aplikacja nie jest przystosowana do „wrzucania” obszernych wiadomości tekstowych. Warto jednak w pewien sposób wypośrodkować te działania. Konta edukacyjne, przedstawiające informacje i porady medyczne lub badania naukowe zwykle wyjaśniają ważne kwestie – wtedy długi opis jest jak najbardziej wskazany. Teksty powinny zaczynać się w ten sposób, by odbiorca chciał kontynuować czytanie. Opowiadanie historii z zaskakującym zakończeniem, zadanie zagadki lub humorystyczne wstawki – opcji na zaciekawienie obserwatorów jest wiele. Warto znaleźć swoją metodę.

Hasztagi – przeżytek czy stały element Instagrama?

Zdaje się, że nieodłączną częścią funkcjonowania Instagrama jest dołączanie do zdjęć i opisów tzw. hasztagów, czyli słów kluczowych z charakterystycznym znakiem: #. Czy jest to konieczne? Zdania są podzielone. Odpowiednio dobrane hasła potrafią jednak zwiększyć zasięg danych postów, co wpływa na większą liczbę polubień i komentarzy. Nie zaszkodzi dobrać kilku hasztagów związanych z daną czynnością, marką lub pasją – wtedy też możliwe staje się nawiązanie współpracy z kimś (łatwiej jest znaleźć dane konto, posługując się odpowiednimi hasztagami). Warto jednak pamiętać, że zbyt dużo tego typu wyrażeń może negatywnie wpłynąć na odbiór osoby/firmy. Hasztagi wstawione w nadmiarze psują wizualny efekt posta.

Nie tylko posty, czyli co jeszcze wpływa na jakość prowadzenia konta na Instagramie

Oprócz regularnego wstawiania postów o danej tematyce konto na Instagramie powinno posiadać także krótki, ale treściwy opis osoby lub marki, której dotyczy. W tzw. bio należy umieścić najważniejsze informacje o sobie w skróconej formie. Warto wykorzystać tam swoje autorskie hasztagi, dodać link do swojej strony, oznaczyć miejsca, z którymi się współpracuje lub jest się w jakiś sposób związanym. Nie mniej istotne jest dostarczanie informacji w formie relacji. Insta stories pozwalają nagrać komunikat dla obserwujących, dzielić się ważnymi momentami w życiu, czy polecić inny profil i treści. Tam również przydają się zwięzłe i proste opisy.

Redakcja beyondresources.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.