Comarch POS – nie narażaj Klientów na stres!
Data publikacji 28 listopada 2024
Klienci dzisiaj poza wysoką jakością produktów w atrakcyjnej cenie, oraz stałą ich dostępnością, oczekują przede wszystkim, że zakupy nie będą źródłem stresu. Sklepy i sieci handlowe, które zaoferują im komfort bezstresowego zrobienia, nie tylko codziennych zakupów, zyskają przewagę konkurencyjną na rynku. Sprostać wyzwaniu szybkiej i sprawnej obsługi mogą tylko nowoczesne systemy sprzedażowe typu POS (Point Of Sales), które gwarantują sprawną obsługę sprzedaży, transakcji i Klientów. Jednym z nich jest Comarch POS.
Zakupy jako stresor
Wielu konsumentów w badaniach wskazuje, że codzienne zakupy są dla nich stresującym przeżyciem. Najczęściej generatorem stresu są zatłoczone parkingi, przepełnione sklepy i długie kolejki w kasach. Nerwy przy kasach to codzienność, ale nie wszędzie. Wiele sklepów i sieci handlowych wykorzystuje już z powodzeniem nowe technologie (sztuczna inteligencja, kasy samoobsługowe itp.), które pozwalają zakupy uczynić znośniejszymi, czasem nawet przyjemnymi. Jeśli chcemy, aby zakupy dla naszych Klientów nie były źródłem stresu, musimy zrobić wszystko, aby przebiegały sprawnie. Poza ogólną poprawą organizacji sprzedaży warto zainwestować w nowoczesny system sprzedażowy typu POS. Niektóre, jak ten od Comarchu, pozwalają znacząco usprawnić obsługę Klientów.
Comarch POS – kompleksowa obsługa Klienta
POS (Point Of Sales) to wszechstronne oprogramowanie stanowisk kasowych i terminali płatniczych. Comarch POS zapewnia sprawną obsługę Klienta w każdym warunkach, nawet w godzinach największego natężenia Klientów. Wtedy też POS jest w stanie udowodnić swój potencjał. Dzięki integracji z systemem ERP Przeznaczony jest zarówno dla mikroprzedsiębiorstw, małych sklepów, niewielkich, kilkuoddziałowych, jak i dużych sieci handlowych, sklepów wielkopowierzchniowych, wyposażonych w wiele stanowisk kasowych.
Rdzeniem systemu jest aplikacja Comarch POS która, przeznaczona jest dla sprzedawców pracujących na stacjonarnych stanowiskach kasowych. Comarch webPOS to rozwiązanie przeznaczone do obsługi Klienta online. System działa w modelu samoobsługowym, co sprawia, że Klienci mogą sami dokonywać transakcji. Z kolei Comarch POS Backoffice przeznaczony jest do obsługi mobilnych procesów BackOffice, zapewnia wsparcie w procesach efektywnego zarządzania magazynem, takich jak przyjęcia, wydania, inwentaryzacja, zbieranie towarów pod zamówienia Klientów czy wydruk etykiet.
Korzyści dla sprzedawcy i Klientów
Comarch POS to narzędzie, które sprzedawcom pozwala obsługiwać sprawnie różnego rodzaju procesy sprzedażowe zarówno te związane ze sprzedażą stacjonarną, jak i internetową czy hybrydową. Dzięki temu Klienci mogą uniknąć stresu podczas zakupów, niezależnie od wybranej formy zakupów. To istotna rzecz, ponieważ dobra atmosfera podczas zakupów jest nierzadko czynnikiem decydującym o wyborze tej, a nie innej sieci handlowej.
Oprogramowanie zostało tak zaprojektowane, aby sprostać wszystkim wymaganiom sprzedawców. Kluczowe korzyści to:
-
Łatwa obsługa – intuicyjny panel pozwala, bez specjalnego szkolenia, szybko podjąć pracę nowym pracownikom.
-
Personalizacja ekranu i przycisków – dzięki możliwości dopasowania systemu do indywidualnych potrzeb, zwiększa się efektywność obsługi i poziom zadowolenia Klientów.
-
Wielozadaniowość – dzięki możliwości pracy z wieloma dokumentami, sprzedawcy mogą obsługiwać kilku Klientów jednocześnie.
-
Elastyczność w kwestii wyboru formy płatności za zakupy (BLIK, karta kredytowa zbliżeniowa, smartfon, bon lub płatności mieszane, itp.).
-
Wielowalutowość – dzięki integracji z systemami Comarch ERP możliwe jest prowadzenie sprzedaży z wykorzystaniem różnych walut.
-
Możliwość podejrzenia zdjęć produktów przez kasjera podczas obsługi Klienta – dzięki temu sprzedawca może uniknąć pomyłek.
-
Wielojęzyczne interfejsy – możliwość rozliczania transakcji międzynarodowych, możliwość rejestracji sprzedaży za pomocą różnych walut, ale także zgodność z przepisami krajowymi oraz integracja z lokalnymi rozwiązaniami prawnymi stosowanymi w poszczególnych krajach. Interfejs działa w języku polskim, angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim i włoskim.
-
Niezależność działania w kontekście łączności internetowej – system może działać zarówno online, jak i offline, automatycznie przechodzi w zależności od sytuacji z jednego na drugi.
-
Sprzedaż komplementarna – wyświetlanie sugestii zakupowych, czyli produktów związanych z akurat kasowanym.
-
Automatyczne naliczanie rabatów zniżek i promocji – sprzedawca nie musi ich znać na pamięć, może się skupić na obsłudze Klienta.
-
Wystawianie oraz realizacja zamówień w POSie – możliwość wydania towarów zamówionych w sklepie internetowym lub innym kanale sprzedaży (np. w social mediach).
Podsumowanie
Zakupy mają dawać przyjemność, a nie stresować. Sklepy i sieci powinny zadbać, aby Klienci robili zakupy z uśmiechem na twarzy. W końcu, dla wielu osób zakupy są oderwaniem od codziennej rzeczywistości, lekiem na inne stresory.
Artykuł sponsorowany