Jak skutecznie prowadzić fanpage na Facebooku?
Data publikacji 16 listopada 2021
Najpierw założenie profilu, a później publikacja postów. Tak w największym uproszczeniu wygląda prowadzenie fanpage na Facebook. To jednak zdecydowanie za mało, jeśli chce się osiągnąć konkretne cele i rezultaty. W dzisiejszych czasach skuteczne prowadzenie profilu musi opierać się na dobrze przemyślanej strategii. Konieczna jest analiza grupy docelowej, umiejętność prowadzenia komunikacji z użytkownikami oraz dostosowanie komunikatów do potrzeb odbiorców.
Koncentracja na wybranej tematyce
W prowadzeniu fanpage na Facebooku przestrzegać trzeba podstawowej zasady. Fanpage nie może być o wszystkim. Ważne jest, aby koncentrował się wokół konkretnej tematyki. Prowadząc profil firmowy, pamiętać trzeba, aby publikowane treści dotyczyły branży, firmy, produktów i usług. Pytanie, które jednak można sobie teraz zadać, brzmi: ale jakie mają być to treści? Takie pytanie często pojawia się już zaraz po uruchomieniu fanpage na Facebooku. Tu istotna jest wspomniana już strategia, która ustalona powinna być jeszcze przed startem Facebooka. Mowa tu o tym, aby już zawczasu zaplanować treść i formę komunikatów, które będzie się publikować. Dzięki temu cała komunikacja z użytkownikami na Facebooku będzie spójna. W tym celu konieczne jest przeanalizowanie grupy docelowej i jej potrzeb.
Jakość fanpage na Facebooku
Dziś już niemal każda firma w niemal każdej branży prowadzi swój fanpage na Facebooku. Przebicie się przez taki gąszcz profili często nie jest łatwe, zwłaszcza na początku. Dlatego tak ważne jest, aby prowadzenie fanpage skoncentrowane było przede wszystkim na jakości postów, a nie na ich ilości. Spójna komunikacja to jedno, drugie to jakość publikowanych postów. Tu znów zwrócić należy do potrzeb grupy docelowej. Publikowane posty muszą być interesujące dla użytkowników, dla których są publikowane. Ważne również, aby angażowały użytkowników do aktywności. Pamiętać trzeba, że nastawienie się na samą ilość postów nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Użytkownicy nie oczekują nowych postów co chwilę, ważne jest dla nich, aby były one ciekawe. Dlatego nie trzeba publikować po kilka postów dziennie. Czasem wystarczy jeden post dziennie, a nawet jeden post na dwa dni. Jeśli będą one interesujące i użyteczne dla grupy docelowej, to taka taktyka na pewno się sprawdzi. Użytkownicy cenią wartościowe wpisy.
Aktywizacja użytkowników
Ogromną zaletą i wartością Facebooku jest to, że portal ten pozwala na prowadzenie dwustronnej komunikacji z użytkownikami. Prowadząc swój fanpage, można po prostu na bieżąco rozmawiać ze swoimi użytkownikami, klientami. Koniecznie trzeba to wykorzystać. Aby jednak było to możliwe, użytkowników należy zaktywizować, zachęcić do komunikacji z firmą. Jak zachęcić użytkowników do działania? Dobrym pomysłem może być organizowanie konkursów. Ważne, aby był to konkurs ciekawy, w którym użytkownicy mają możliwość wygrania ciekawych nagród. Nie od dziś wiadomo, że użytkownicy mediów społecznościowych uwielbiają konkursy i w związku z tym jest to skuteczny sposób i aktywizacji.
Najważniejsza jest grupa docelowa
To zasada, która powinna być kluczowa dla wszystkich prowadzących fanpage na Facebooku. Dlatego, o czym już wspomniano, konieczna jest analiza grupy docelowej. Kim są użytkownicy, do których chce się trafić, jakie mają zainteresowania i potrzeby. Wszystkie te informacje pozwolą na tworzenie takich treści, które przez użytkowników oceniane będą jako atrakcyjne i wartościowe. Brak takiej analizy często kończyć się tym, że fanów po prostu nie przybywa, mimo ciągłej publikacji nowych postów.